Ga naar hoofdinhoud
Zo verbeter je de customer experience - Faslet

Zo verbeter je de online customer experience

In het artikel van vorige week zijn 3 manieren te vinden waarop fashion retailers het retourpercentage kunnen verminderen. Deze week introduceren we aantal gebruiksvriendelijke alternatieven. Het is tijd om afscheid te nemen van gedateerde, onoverzichtelijke maattabellen. Tijd om aan de slag te gaan met size advisors.

Het is een veelvoorkomend probleem: Je bent op zoek naar het perfecte jurkje of comfortabele schoenen, maar weet niet precies welke maat je hebt. Met online shoppen is het vaak lastig in te schatten hoe een product valt en daarom neemt het retourpercentage ook hard toe. Gelukkig zijn er oplossingen voor dit probleem.

Online fashion brands en retailers maken meestal gebruik van een standaard maattabel. Voor veel mensen is dit echter niet ideaal. Veel klanten bestellen een item in verschillende maten en kijken thuis welke het best zit. De verkeerde maat wordt dan weer teruggestuurd. Toch is er een handige oplossing voor dit probleem wat leidt tot een betere user-experience, minder vervuiling én minder kosten voor de retailer. 

Een bekend alternatief is Fit Analytics, een eenvoudig algoritme dat klanten de juiste maat aanbeveelt. Fit Analytics is partner van o.a. Asos, The North Face en Patagonia. 

Ook in Nederland is er een aanbieder voor maatadviezen, namelijk Faslet. Faslet is een snelgroeiende start-up die een widget op maat kan maken voor retailers en Multi-brand stores. De widget is makkelijk te gebruiken en simpel te integreren in een huisstijl. Een enorme meerwaarde voor iedere web store. Faslet is partner van o.a. Suitable, Nolson, Gentiluomo, Maium en vele andere.

Niet alleen zijn de juiste maten voor schoenen en kleding zo eenvoudig te vinden, maar ook voor lingerie is dit een goede oplossing. Zo is er een Fit Finder, zoals bij Love Stories Intimate. Hiermee kunnen klanten er makkelijk achter komen welke (cup)maat zij nodig hebben.

Bij het adviseren van de juiste maat door middel van software, worden niet alleen klanten zekerder van hun aankoop, maar worden ook grotere problemen bestreden. Het is zowel een winst voor de winkel als voor het milieu. Door klanten een juist maatadvies te geven, wordt het retourpercentage verlaagd en zo ook de CO-uitstoot. Tegelijkertijd wordt de conversie verhoogd. Kortom, een gebruiksvriendelijk maar duurzame oplossing!

 

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top