Zalando verhoogt tarieven voor handelspartners
Handelspartners op het platform van Zalando gaan vanaf de zomer een jaarlijkse vaste vergoeding betalen van 480 euro en soms ook hogere commissies per verkocht artikel.
Het bedrijf informeert deze dagen merken en retailers daarover die het Duitse handelsplatform gebruiken om hun handelswaar te verkopen.
Handelspartners die deelnemen aan het Connected Retail- en partnerprogramma gaan vanaf 1 juli jaarlijks 480 euro betalen. Dat wordt afgerekend in een maandelijks abonnent in termijnen van veertig euroNaast de commissie, dan hebben ze nog geen schoen of sok verkocht.
Daar komt bij dat de commissies die retailers betalen per verkocht artikel ook wat toenemen. Dat doet Zalando om de percentages gelijk te trekken met de commissies die merken betalen. Afhankelijk van de verkoopprijs en het item gaat de commissie van vijf en achttien procent naar vijf en tweeëntwintig procent.
Retailers krijgen nog een tweede tik op de neus. Hun artikelen, worden niet meer per definitie getoond in de zoekresultaten. Hun kleding en accessoires worden enkel zichtbaar als Zalando zelf of het merk de items niet meer in voorraad heeft. Pas dan ziet de winkelier zijn assortiment in de zoekresultaten verschijnen.
Dit bericht heeft 0 reacties