Ga naar hoofdinhoud
Bijenkorf

Winst van de Bijenkorf flink gedaald in coronajaar

Dat 2020 een negatief jaar was, is voor iedereen duidelijk. Zo heeft ook de Bijenkorf in 2020 een groot deel van zijn winst moeten inleveren. De genormaliseerde operationele winst kwam in 2020 uit op 19,4 miljoen euro tegen 77,8 miljoen euro in 2019.

In totaal daalde de omzet met 22 procent, waar er in de winkels zelfs een omzetdaling van 44 procent te zien was. Dit is te verklaren door de tijdelijke sluiting van de warenhuizen. Door deze tijdelijke sluiting steeg de e-commerce in Nederland, Duitsland en België met een totale stijging van 53 procent. Ook vonden meer klanten de webshop van de Bijenkorf. In totaal telde de webshop van de Bijenkorf 152 miljoen bezoekers, zo’n 31 procent meer dan het jaar ervoor.

Als gevolg van de coronacrisis zijn er wijzigingen in de organisatie aangepast, waardoor er meerdere arbeidsplaatsen vervielen. Giovianni Colauto, CEO van de Bijenkorf, geeft aan dat het een van de zwaarste jaren uit de geschiedenis van de Bijenkorf is geweest. “Het is enorm zuur voor iedereen dat je na een aantal zeer goede jaren mensen moet laten gaan door een dergelijke onverwachte en ingrijpende crisis.” Deze personeelsleden zijn hier volgens Calauto zoveel mogelijk in begeleid.

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top