Ga naar hoofdinhoud
Winkelketens investeren in binnenstad-allianties

Winkelketens investeren in binnenstad-allianties

Winkelketens gaan investeren in de binnensteden. Na een succesvolle pilot in dertien steden wordt er nu uitgebreid naar meer plaatsen.

Winkelketens willen in de binnensteden investeren in structurele lokale samenwerking en intensiever overleg met gemeenten. INretail en kennisplatform DNWS (De Nieuwe Winkelstraat) gaan deze inzet van de winkelbedrijven coördineren, werd bekend gemaakt op 14 april op het DNWS-jaarcongres.

Meerdere directies van winkelketens hebben zich in een pilot tijdens de coronatijd ingezet voor de 13 grootste tijden die hun bezoekersaantallen zagen verminderen. De cijfers en observaties deelden de directies in een overleg met de verschillende gemeenten waarna vervolgens meerdere mogelijkheden verkend werden.

Jan Meerman, directeur van INretail, geeft aan dat winkelketens verantwoordelijkheid willen nemen, “onder meer door kennisuitwisseling en meer samenwerking met gemeenten. Het is goed dat in meer steden bredere binnenstad-allianties komen. Door overleg, monitoring en informatie-uitwisseling ontstaat een goed beeld van keuzes die ketens maken en het beleid dat steden kunnen ontwikkelen.”

Centraal op de agenda van de binnenstad-allianties staan acties en maatregelen die zorgen dat de aantrekkingskracht van binnensteden voor bewoners en bezoekers overeind blijft en ondernemers perspectief houden.

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top