Ga naar hoofdinhoud

Webwinkels hoeven retouren soms niet terug om hoge kosten te drukken

Volgens het Financieel Dagblad mogen klanten van webwinkels producten die ze willen terugsturen geregeld houden. Dit blijkt uit onderzoek dat is gedaan op basis van ervaringen van tientallen consumenten. Zo zou het verwerken van een retourzending soms te veel geld kosten.

Ook blijkt dat retouren die onbeschadigd zijn en door webwinkels gemakkelijk opnieuw zouden kunnen worden verkocht, blijven soms bij klanten liggen. De grotere webshops willen er weinig over kwijt. Zo geef Bol.com aan ‘dat het beleid erop gericht is alle retouren terug te nemen en te verwerken’. Daarnaast zegt Coolblue heel soms retouren bij klanten te laten.

Henk Hofstede, retaileconoom van ABN Amro, vindt het ongezond en geeft aan dat het de markt verpest. Hofstede: “Misschien dat de grootste webwinkels dit kunnen volhouden om klanten te trekken en marktaandeel te winnen. Maar alle spelers die daar achteraan komen, en gewoon rendement moeten halen, kunnen dit niet.”

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top