Ga naar hoofdinhoud

VIA VAI opent een brandstore in Amsterdam

Leuk nieuws! Het Nederlandse schoenenlabel VIA VAI opent haar eerste winkel in de 9 straatjes in Amsterdam. De opening laat nog even op zich wachten: de brandstore gaat pas in maart 2021 open. En hier blijft het niet bij. Gelijktijdig met de opening van de nieuwe winkel zal het brandnieuwe logo van VIA VAI gelanceerd worden!

IN DEZE ONZEKERE TIJDEN KIEZEN JULLIE ER TOCH VOOR OM DE STOUTE SCHOENEN AAN TE TREKKEN EN EEN WINKEL TE OPENEN. DAAR MOET JE WEL LEF VOOR HEBBEN. 

”Wij zijn eigenwijs en proberen anticyclisch te denken en niet direct op de rem te trappen. Ook de Corona crisis biedt namelijk kansen. Door creativiteit, vernieuwend denken en innovatief handelen proberen we ten alle tijden in kansen te blijven denken. Juist nu investeren we extra in ons merk. Er komt namelijk een tijd ná COVID-19 en daar moeten we op voorbereid zijn. Stilstand is immers achteruitgang.’’

”Wij denken dat de ultieme match van online en offline een merk skyhigh kan brengen. Wij geloven in een fysieke winkel die het verschil kan maken. Ondanks de Corona perikelen hebben we toch de keuze gemaakt om zowel in het voorjaar als het najaar een grote TV-campagne te doen. Juist nu willen we onze merknaam verstevigen. Deze winkel is the next step naar de top.’’

HOE HEBBEN JULLIE HUIDIG JAAR MOGEN BELEVEN?

“Het zijn bijzondere tijden. Natuurlijk hebben we in het begin in een flits doemscenario’s voorbij zien komen, maar hebben daarna eigenlijk direct met het gehele VIA VAI-team gemotiveerd de schouders eronder gezet. En zijn door gegaan met onze ambities. Ook door heel intensief met onze partners – fabrikanten en winkeliers – samen te werken, zijn we erin geslaagd om een lastig jaar met voldoening richting einde te brengen.”

ER ZIJN ONTZETTEND VEEL MOOIE WINKELS. HOE GAAN JULLIE ERUIT SPRINGEN?

”Het is geen typische ‘’shoes next door’’ winkel. De VIA VAI-winkel is een ware beleving, je loopt binnen in het walhalla voor vrouwen. Van schoenen tot aan accessoires. Ieder vrouwenhart gaat hier sneller van kloppen. Door samen te werken met niche merken op het gebied van accessoires, gaat deze winkel een beleving verkopen aan de consument. Dát maakt dat de VIA VAI-winkel eruit springt in een markt waar je moet opvallen om het verschil te maken. Wij gaan nét dat stapje verder en dat gevoel wordt dankzij deze winkel voelbaar.’’

AMSTERDAM. WHY 

”Er zijn verschillende redenen waarom Amsterdam de ultieme keuze is voor onze eerste VIA VAI-winkel. Om te beginnen met de internationale lading. VIA VAI is niet alleen in de Benelux te vinden, maar ook in Duitsland, Denemarken, Noorwegen en Zweden. Amsterdam is the place to be voor internationale consumenten. Daarbij heeft VIA VAI behoefte aan meer zichtbaarheid en verkooppunten in Amsterdam. Wat is nou mooier om dit te doen met een eigen winkel.’’

9 STRAATJES. WAUW!  

”Als je denkt aan fashionably shoppen in Amsterdam, dan denk je aan de 9 Straatjes. De perfecte etalage om deze VIA VAI-winkel te laten stralen zoals het hoort. Het is de ideale mix van niche merken en enkele internationale merken. Dé juiste mix voor VIA VAI.’’

WE WETEN HET ALLEMAAL, HET IS EEN UITDAGING EEN VROUW TE PLEASEN! 😉 HOE GAAN JULLIE DIE UITDAGING AAN?

”De persoonlijke band met de klant staat centraal, iedere vrouw zal zich thuis voelen in deze winkel. Jouw nieuwe aanwinsten worden als cadeautjes ingepakt en je loopt met een bijzonder gevoel de winkel uit. Dat is namelijk de kracht van VIA VAI, altijd en overal die extra touch geven waar elke vrouw zich speciaal door voelt.’’

MOGEN WE AL EEN SNEAKPEEK VAN DE LOOK & FEEL VAN DE WINKEL? 

”Het wordt een concept store met de allernieuwste collectie die aangevuld wordt met trendgevoelige accessoires. Door gebruik te maken van nieuwe technologieën zal de VIA VAI-winkel een extra dimensie krijgen. Op deze manier is de gehele collectie binnen handbereik en kan niemand nog met lege handen naar buiten lopen.’’ 

”De look van de winkel is minimalistisch, clean en warm. Door gebruik te maken van betonkleuren, zwarte details en een lichte houten vloer wordt de minimalistische en warme uitstraling samen één mooi geheel. Het nieuwe logo zal in dezelfde minimalistische sferen worden opgemaakt, waardoor het de finishing touch zal zijn in deze winkel.’’

LAST BUT NOT LEAST; IS DIT EEN DROOM DIE WERKELIJKHEID WORDT? 

”Ja, het is een droom die de afgelopen 5-6 jaar in onze gedachten speelde. Timing is daarin belangrijk. Wij geloven dat we er als team nu klaar voor zijn om de volgende stap te kunnen zetten. De merkbeleving en bekendheid zijn op het juiste punt om die extra lading eraan te geven.”

SIMPLE FACTS; WAAR EN WANNEER? 

”Begin maart is het zover, de Hartenstraat zal een pareltje erbij krijgen. Dus wees erbij en mis het niet!”

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top