Verwachting: markt voor outdoorkleding zal in 2031 zo’n 22 miljard euro waard zijn
Een nieuw rapport van onderzoeks- en consultancybureau Transparency Market Research (TMR), verwacht dat de markt voor outdoorkleding in de komende tien jaar met 9 miljard euro zal groeien.
Waar de markt in 2021 nog 13 miljard euro waard was, wordt in een nieuw rapport van TMR de verwachting gedaan dat dit in 2031 22 miljard euro zal zijn. Dit zou een groei van 9 miljard euro in tien jaar betekenen.
Volgens TMR vallen onder outdoorkleding kledingstukken die over andere lagen kunnen worden gedragen als buitenlaag of als extra laag in de winter. Deze kledingstukken zijn water- en winddicht, lichtgewicht en geschikt om in te beweging. Denk hierbij aan activiteiten zoals wandelen, kamperen, fietsen, zeilen, skiën, surfen etc. Voorbeelden van bekende outdoorkledingmerken zijn Patagonia en The North Face.
Volgens het rapport van TMR zal de markt voor outdoorkleding gemiddeld met 5,6 procent per jaar toenemen. Deze groei wordt in het onderzoek verklaard door o.a. het toenemende aantal vrouwen dat wereldwijd deelneemt aan outdooractiviteiten en de millenial-generatie die steeds vaker outdoorkleding aanschaft.
De groei zal volgens TMR voornamelijk terug te zien zijn in de regio Azië-Pacific.
Dit bericht heeft 0 reacties