Verlies Zalando in derde kwartaal minder groot in vergelijking met vorig jaar
Uit het kwartaalverslag van Zalando blijkt dat het de online modeketen het derde kwartaal met verlies heeft afgesloten. Zalando leed een nettoverlies van 13,6 miljoen euro. Echter was dit in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar een veel beter resultaat, toen stond er een bedrag van 41,7 miljoen euro onder de streep.
David Schröder, CFO van Zalando, geeft in het kwartaalverslag aan dat 2019 een succesvol jaar voor Zalando is geweest. “We hadden een sterk derde kwartaal met meer actieve klanten die meer en vaker zoeken naar inspiratie bij Zalando. We groeien op een hoog tempo in alle regio’s. We willen ons momentum vasthouden zodat we een sterke finish hebben dit jaar en we zien er naar uit met onze klanten de komende Cyber Week en feestdagen te vieren.”
Zalando behaalde in het derde kwartaal voor het eerst meer dan 1 miljard boeken in éénkwartaal. Dit was ruim 37 procent meer dan een jaar eerder. Uit het kwartaalverslag blijkt dat het aantal bestellingen het afgelopen kwartaal met 25,4 procent toenam en het aantal klanten met 17,5 procent naar 19, miljoen klanten groeide.
Dit bericht heeft 0 reacties