Eigenaar Van Mourik Schoenen sleept drie prijzen in de wacht
Sliedrechtse ondernemer Jeffrey van Mourik heeft het afgelopen jaar maar liefst drie prijzen in ontvangst mogen nemen. Het Algemeen Dagblad sprak hem over zijn overwinning.
Hoewel Van Mourik met Van Mourik Schoenen aan de Kerkbuurt in Sliedrecht tot maart nog vrij anoniem was, is hij nu bekend door het hele land. Dit heeft de ondernemer allemaal te danken aan het feit dat hij moeilijk afscheid van zijn spullen kon nemen. Bij het doen van een grote schoonmaak vond Van Moruik een stalen kledingrek in het magazijn terug waar hij vijftien jaar geleden al afscheid van had genomen. Toen hij vervolgens op de zolder van zijn eigen huis een stuk afdekzeil vond, viel voor hem het kwartje. De Sliedrechtse ondernemer zocht een manier om zijn winkel draaiende te houden en de besmettingskans in zijn zaak zo veel als mogelijk te beperken. Zo bevestigde hij het zeil aan het rek en vond hij zo het spatscherm uit. Van Mourik: “Ik zocht een manier om de voeten op te meten van hoestende en proestende kinderen en hen schoenen te laten passen. Dat werd een spatscherm met onderaan een opening voor de voeten. Niemand had nog zoiets. En nu zie je het in alle winkels.”
Nadat hij er een bericht op Facebook aan had geweid, werd dit door het hele land opgepikt. De vele reacties maakte Van Mourik nog trotser op zijn ‘uitvinding’ en hij besloot zichzelf in te schrijven voor verschillende wedstrijden. Zo gaf hij zichzelf op bij het Visa, dat in Nederlands vijftien ondernemers wilde belonen voor een opvallend innovatief idee. Van Mourik stuurde zijn idee van het spatscherm in en won. Naast extra reclamebudget voor social media liet Visa Europa hem ook nog een reclamespotje opnemen. Bij een wedstrijd van T-Mobile ging Van Mourik er opnieuw met de hoofdprijs vandaar. Naast een huis-aan-huis verspreiding van 30.000 reclamefolders heeft hij een week lang in de bushokjes gehangen. Wedstrijd nummer drie won hij bij televisiebedrijf RTL. Met een zelf ingestuurde video waarin hij zijn zoon schoenen aanmeet vanachter zijn eigenhandig gemaakte spatscherm veroverde hij ook RTL. Van Mourik: “Het zijn de simpelste dingen waar je in deze tijd je voordeel mee kunt doen. Ineens zie je dan zo’n rek in het magazijn terwijl je al vaak hebt gedacht dat je dat moet weggooien. Maar door dat rek is mijn zaak populairder dan ooit; we hebben alle media in het land al gehaald.’’
Dit bericht heeft 0 reacties