Uggs onder mannen steeds meer gewild
Volgens cijfers van modezoekmachine Lyst werd er het afgelopen jaar 3,5 keer meer gezocht naar Uggs op het internet. Dit werd verrassend genoeg voornamelijk gedaan door mannen.
De afgelopen jaren leek de hype rondom Uggs voorbij te zijn. De met schapenbont beklede laarzen waren nou eenmaal niet meer zo populair onder de mensen. Hier kwam begin dit jaar echter verandering in, toen de Uggs te zien waren in de mannenshows van zowel het Japanse Sacai als het jonge Belgische label Y/Project. Voor de laatste show ontwierp creatief directeur Glenn Martens hoge, slobberig om de benen zitten versies, gedragen door zowel mannen als vrouwen.
De verkoop van Uggs voor mannen bracht het Australische bedrijf afgelopen jaar maar liefst 200 miljoen euro op. Mannen zorgen ondertussen voor 13% van de totale omzet. Waar dit aan te wijten is? Ugg heeft het afgelopen jaar slim ingespeeld op het aangaan van samenwerkingen met streetwearmerken die onder mannen populair zijn, zoals NEIGBOROOD en Bape. Rapper Lil’ Wayne werd voor die laatste campagne ingehuurd als model. De beelden verschenen op verschillende succesvolle modewebsites die onder mannen populair zijn. Of Uggs binnenkort helemaal mainstream wordt, is echter nog de vraag.
Dit bericht heeft 0 reacties