Stijging in omzet voor Nike
De omzet van Nike, Inc. is in 2019 gestegen, ondanks het handelsconflict tussen Amerika en China. De CEO van het Amerikaanse sportmodebedrijf verklaart dat de groei in omzet hoogstwaarschijnlijk komt door de innovatie, uniekheid en digitale voorsprong van het merk.
Nike, Inc. maakte in een persbericht bekend dat de omzet in het vierde kwartaal van het boekjaar 2019 is gestegen met 4 procent. Over het hele jaar is er een omzetstijging van 7 procent tot 34,3 miljard euro. Mark Parker, CEO van Nike, verklaart dat het merk diepere relaties is aangegaan met consumenten over de hele wereld. Dit, gepaard met de innovatieve, makkelijk te onderscheiden producten en de digitale voorsprong, heeft volgens hem voor de omzetgroei gezorgd.
Onder Nike, Inc. valt het sportmerk Nike, vertegenwoordiger van het grootste deel van de omzet. De omzet van Nike steeg in 2019 11 procent tot 32,6 miljard euro. Converse kende in 2019 een groei in omzet van 3 procent.
Dit bericht heeft 0 reacties