Steeds meer modemerken aan de slag met metaverse
Metaverse, het netwerk van aan elkaar gekoppelde virtuele 3D-ruimtes omvat alle virtuele werelden, augmented reality en speelt zich af op het internet. Inmiddels betreden steeds meer grote merken deze online wereld. Zo ook Balenciaga, Adidas, Nike en Zara.
Cédric Charbit, CEO van Balenciaga, kondigde al eerder aan een speciale bedrijfstak op te zetten voor de metaverse. Deze bedrijfstak zal toegewijd zijn aan het ontdekken van mogelijkheden voor marketing en commercie voor Balenciaga binnen de metaverse.
Ook Adidas en Zara zijn inmiddels toegetreden tot de metaverse. Zo zal Zara hun nieuwste collectie (een samenwerking met Ader Error) aanbieden in de virtuele wereld. De collectie wordt ook wel een ‘phygital’ collectie genoemd, aangezien hij zowel fysiek als virtueel is. Gebruikers kunnen kleding en virtuele make-up kopen voor hun avatar.
Adidas maakte al eerder deze week bekend de metaverse te betreden en “een wereld van oneindige mogelijkheden binnen te stappen”. Dit doet Adidas met avatars van BoredApe, Gmoney en Punks Comic. Over de exacte stappen en plannen van Adidas in de metaverse is echter nog veel onduidelijk.
De grootste concurrent van Adidas, Nike, richt zich inmiddels ook op de Metaverse. Zo heeft het sportmerk zich gevestigd in de virtuele wereld Roblox en is er sprake van een ‘Nikeland’. Wat de volgende stappen zullen zijn van Nike in de metaverse zijn nog niet bekend.
Dit bericht heeft 0 reacties