Sneakermerk Goliath maakt terugkeer: “Sterker dan ooit”
Het bijna 100 jaar oude Nederlandse sneakermerk Goliath is terug met een gloednieuw design. Dit laat het merk weten in een persbericht.
Het Nederlandse sneakermerk, dat ontstaan is in 1925, beleeft naar eigen zegge “een volledige revival.” De volledig nieuwe Goliath sneakers hebben een nieuw design, maar volgens Goliath dezelfde kwaliteit. De schoenen worden gemaakt via vulkanisatie. Een proces waarbij de zool van de sneaker wordt bevestigd door verhitting. Of zoals Goliath zegt “The heat brings it all together.”
“Goliath is voor hen die onconventioneel, rebels en eigenzinnig zijn, maar niet narrow-minded. Het is ons doel om een platform te creëren voor indie-rock artiesten die iets belangrijks en persoonlijks te vertellen hebben. Dit is nog maar het begin”, vertelt Cecilia Arocena, CMO van moederbedrijf Premium Inc.
De eerste range aan sneakers die Goliath gaat uitbrengen richten zich primair op mannen. De sneakers zullen verschijnen in zes kleurencombinatie met een witte zool en een combinatie van nylon en suede. De verkoopprijs is €89,95. De sneakers zijn exclusief verkrijgbaar bij Sacha; in de vijftig winkels verspreid over de Benelux en in de webshop.
Een preview van de collectie is te vinden op de website van Goliath.
Dit bericht heeft 0 reacties