Ga naar hoofdinhoud

Sneakermarktplaats The Edit LDN haalt 4,8 miljoen dollar op

The Edit LDN heeft in een eerste investeringsronde 4,8 miljoen dollar opgehaald. Met het geld wil de online sneakermarktplaats uitbreiden naar de Verenigde Staten, Midden-Oosten en Noord-Afrika.

Regah Ventures leidde de seed round, waaraan een aantal bekende sporters deelnamen, zoals New York Giants Captain Xavier McKinney, NBA-ster PJ Tucker en Premier League-voetballer Jesse Lingard.

Moses Rashid lanceerde het wereldwijde platform twee jaar geleden vanaf zijn logeerkamer en zag het in twee jaar tijd uitgroeien tot een miljoenenbedrijf.

Het bedrijf zag een gat in de markt voor luxe sneakers en ontwikkelde zijn gepatenteerde technologie om een wereldwijde marktplaats mogelijk te maken met de nadruk op snelheid, efficiëntie en plezier.

Het bedrijf belooft bezorging op dezelfde dag, opslag voor resellers en een persoonlijk verkoopteam.

The Edit LDN verbindt klanten met resellers die authentieke koopwaar leveren en zag afgelopen jaar de verkoop met 500% toenemen. “We richten ons op het bieden van een premiumervaring aan iedereen die internationaal limited edition schoenen koopt,” verklaarde Moses Rashid, CEO van The Edit LDN.

“Dit was een onvervulde vraag in de sneakerwereld en ons toenemende succes bewijst hoe we dit aanpakken. We kunnen de meest gewilde dingen voor onze klanten krijgen doordat we partnerschappen hebben met bedrijven en beroemdheden.”

De aankondiging volgt op de recente tweejarige wereldwijde overeenkomst van het bedrijf met de Chicago Bulls, het grootste sportteam ter wereld. The Edit LDN heeft ook zijn fysieke aanwezigheid in de detailhandel vergroot door locaties te openen in Doha’s Galeries Lafayette; volgende maand opent het een filiaal in Riyadh’s Harvey Nichols.

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top