Ga naar hoofdinhoud
Rohde rebranding strategie

Rohde komt met gloednieuwe merkidentiteit.

Het Duitse pantoffelmerk Rohde is druk bezig met een vernieuwingsprogramma. Ze hebben zich gefocust op een nieuwe merkidentiteit en op een nieuwe digitale strategie.

Het doel van deze rebranding is om een bredere doelgroep aan te spreken en een nieuwe markt te betreden. Volgens CEO Renato Lo Presti is dit “het grootste vernieuwingsprogramma in bijna 160 jaar.” Het bedrijf heeft ook een nieuw motto: Be open. Dit is tegelijkertijd een verwijzing naar de open hiel die hun klassieke pantoffel heeft.

De meest opvallende verandering is dat het merk in Duitsland direct aan de consument gaat verkopen. Het merk had al een eigen b2b-platform, hier kwam afgelopen september een consumentenwebshop bij. Verder zet Rohde een nieuwe digitale strategie in om, naast hun bestaande doelgroep, een jongere doelgroep te bereiken. Ook willen zij met een nieuwe digitale strategie hun naamsbekendheid vergroten.

Op dit moment komt het grootste deel van de omzet van Rohde uit Europese landen als Nederland, Duitsland en Denemarken. Echter wil Rohde hun strategie graag uitrollen naar landen buiten Europa om hun omzet hier te vergroten. Denk hierbij aan landen als de Verenigde Staten, Rusland en het Midden-Oosten.

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top