Retourvignet lijkt dé oplossing voor retourmisbruik
Rond Black Friday en de feestdagen zien retailers de omzet enorm stijgen, echter nemen hierdoor de retourneringen in januari ook enorm toe. Lang niet alle geretourneerde artikelen zijn meer bruikbaar en kunnen dus ook niet meer worden verkocht. Met Retourvignet wordt dit probleem aangepakt.
Het Retourvignet keurmerk moet voorkomen dat artikelen worden gedragen en vervolgens beschadigd worden teruggestuurd. Denk bijvoorbeeld aan een Retourvignet sticker die op het zichtscherm van een skihelm is geplakt. Dit zorgt ervoor dat je de bril niet kan dragen omdat de sticker je zicht beperkt. Door de gepatenteerde lijmlaag wordt het product niet beschadigd door de sticker, maar kan de sticker niet een tweede keer opgeplakt worden. Zo is goed te zien of een product wel of niet gedragen/gebruikt is.
Schoenenketen Hooijer groep gaat dit keurmerk implementeren in hun schoenen. Het Retourvignet is er al vanaf €0,16 per artikel. Dat maakt het ook voor kleinere webwinkels een betaalbare oplossing.
Dit bericht heeft 0 reacties