Ga naar hoofdinhoud
Retail krabbelt toch na corona

Retail herstelt langzamerhand van coronacrisis

Dit jaar en volgend jaar kan de retailsector een omzetplus van één procent verwachten, blijkt uit de sectorprognose van ABN Amro.

Dit komt door de stijgende prijzen en het veranderde consumentengedrag. Veel producten zoals kleding en meubels zijn het afgelopen jaar een stuk duurder geworden. Inmiddels stijgen ook de prijzen van de dagelijkse boodschappen. Om deze reden zetten veel consumenten een rem op hun bestedingen in winkels.

Ook is volgens ABN Amro een verschuiving te zien in een voorkeur voor diensten boven producten. Denk bijvoorbeeld aan diensten als horeca en reizen.

Echter kunnen kledingwinkels wel hogere groeicijfers verwachten in 2022 en 2023. Zo wordt voorspeld dat kledingwinkels in 2022 zeven procent en in 2023 drie procent groei zullen zien. Ook voor schoenenwinkels wordt er een groei voorspeld: in 2022 vier procent en in 2023 anderhalf procent.

Foodretailers, woonwinkels, doe-het-zelfzaken en drogisterijen zullen niet of nauwelijks een toename in hun omzet zien.

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top