Puma behaalt in Q1 een omzetplus van 23,5 procent
Het Duitse merk Puma SE heeft in het eerste kwartaal van dit boekjaar een omzetplus behaald van 23,5 procent. Hiermee kwam de omzet uit op ruim 1,9 miljard euro, blijkt uit een persbericht van het bedrijf.
Ook het operationeel resultaat steeg en kwam uit op 196 miljoen euro. Het netto-inkomen kwam uit op zo’n 121,4 miljoen euro. De meeste omzet behaalde Puma het eerste kwartaal in Amerika. Hier was de omzet 815,9 miljoen euro, een stijging van 44,1 procent. In de EMEA (Europa, Midden-Oosten en Afrika) steeg de omzet met 25,5 procent tot 708,8 miljoen euro.
In de Asia Pacific-regio daalde de omzet van Puma met 17 procent. Dit is echter bij veel bedrijven het geval en is te verklaren door de coronamaatregelen, de bijbehorende lockdowns en de geopolitieke situatie in die regio. De Asia Pacific-regio leverde Puma het eerste kwartaal een omzet van 387,4 miljoen euro op.
Puma SE is in verschillende categorieën actief, echter blijft de meest winstgevende categorie nog altijd schoenen. Deze categorie leverde een omzet van 941,3 miljoen euro op, een stijging van 18,2 procent. Na schoenen volgde de categorie kleding met een omzet van 638,7 miljoen euro, een stijging van 16 procent. Op de derde plek staat de categorie accessoires met een omzet van 322,2 miljoen euro, een stijging van 32,2 procent.
Puma is optimistisch over de rest van het jaar. Het bedrijf verwacht dit boekjaar een omzetplus te behalen van minstens 10 procent, blijkt uit het kwartaalverslag. Het operationeel resultaat wordt verwacht tussen de 600 en 700 miljoen euro.
Dit bericht heeft 0 reacties