Ga naar hoofdinhoud

Opnieuw meer omzet voor kleding- en schoenenwinkels

In het derde kwartaal boekte de detailhandlel ruim drie procent meer omzet dan in dezelfde periode vorig jaar. Uit cijfers van het CBS bleek dat vooral kleding- en schoenenzaken het goed deden. 

De sterkte toename, van ruim twaalf procent, nam toe bij kledingwinkels. Hierna volgde schoenenzaken met een stijging van zo’n zeven procent. Ook drogisterijen, doe-het-zelf-zaken en de non-foodsector hadden een groei in hun omzet.  

De foodsector daarentegen, zag de omzet dalen met twee procent. Lagere omzetten bij supermarkten zijn hier de rede van. Voedingsspeciaalzaken deden het wel beter dan een jaar geleden.  

Online namen de verkopen met tien procent toe, dit is de laagste stijging in zeven jaar tijd. Voedings- en drogisterijartikelen werden vaker online verkocht. Consumentenelektronica was minder populair met een daling van ruim vijftien procent.  

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top