Ook modewebshops ervaren de negatieve gevolgen van de coronacrisis
Uit een onderzoek van betaalbedrijf Mollie onder 2500 ondernemers blijkt dat ook de modewebshops last hebben van de coronacrisis.
Hoewel het online winkelen het afgelopen jaar een geheel nieuwe dimensie kreeg als gevolg van de coronacrisis, is dit succes bij lang niet alle modewebshops vanzelfsprekend. Zo zag dertien procent van de ondervraagden hun inkomsten sterk afnemen. Daarnaast ervaarde zo’n 31 procent van de ondervraagden een kleine inkomstendaling. Van de fashionretailers zag 33 procent geen verschil in omzet, terwijl die bij zeventien procent toch iets toenam. Bij slechts zes procent was de omzet een stuk gunstiger dan normaal.
Uit het onderzoek blijkt dat modewebshops sociale media als Instagram en Facebook nog niet vaak als verkoopkanaal gebruiken. Slechts zeventien procent van de ondervraagden geeft aan dit wél te doen. Zo’n driekwart van de respondenten geeft aan dat ze ernaar streven om de webshop dit jaar meer gebruiksvriendelijker te maken. Zo’n veertig procent geeft aan om via marketingtechnieken de online zichtbaarheid te willen vergroten.
Dit bericht heeft 0 reacties