Ga naar hoofdinhoud
Online shopgedrag

Online shopgedrag Nederlanders onder de loep

Onderzoeksbureau PanelWizard keek voor betalings-en technologiebedrijf Mastercard naar online winkelervaringen van Nederlanders. Wat bleek? Consumenten lopen nog tegen teveel problemen aan waardoor ze nog steeds graag een fysieke winkel bezoeken.

Bijna een kwart van de ondervraagden geeft in het onderzoek aan bezorgd te zijn over de betrouwbaarheid van hun aankopen online. Dat kan verklaard worden door problemen die zij ervaren bij het online shoppen. De bestelling komt bijvoorbeeld niet aan of wijkt af van wat de consument had gekocht. 38 procent van de online shoppers zegt tegen onder andere deze problemen aan te lopen aan te lopen bij webshops.

Niet voor niets wijst het onderzoek dus ook uit dat één op de vijf Nederlanders (18%) liever de straat op gaat om bijvoorbeeld de uitverkoop niet te missen. Al blijkt ook dat vooral jongere shoppers de voordelen van online shoppen inzien. Negen op de tien Nederlanders koopt namelijk online aankopen als salesitems. Bij 60-plussers neemt dat aantal met 25 procent af tot 65 procent.

Beeld: I&O Research

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top