Onderzoek Klarna wijst uit dat Nederlanders meer stijlvolle kleding willen dragen na coronapandemie
Uit onderzoek van betalingsbedrijf Klarna komt naar voren dat twee derde van de Nederlandse consumenten zich stijlvoller wil kleden na de coronapandemie. Tevens wil 38 procent van de respondenten meer kleur gaan dragen en wens 32 procent zich creatiever te kleden.
Voor dit onderzoek bestudeerde Klarna alle fashion transacties sinds januari 2020 wereldwijd. De data laat een duidelijke verschuiving zien. Hoewel pakken in februari 2020 nog vaak werden verkocht, zakten de verkopen in de periode daarna drastisch vanwege de coronacrisis. Vanaf april 2021 werden er weer meer pakken, overhemden en stropdassen verkocht.
Volgens Klarna laat het onderzoek zien dat men wereldwijd hun kledingstijl heeft aangepast als gevolg van de lockdowns. Vanwege de thuiswerkcultuur werden joggingpakken en sportkleding wereldwijd meer verkocht.
Dit bericht heeft 0 reacties