Ondanks boycot Rusland verwacht Adidas een flinke groei
Adidas verwacht ook het komende jaar een flinke groei mee te maken, ondanks de boycot van Rusland.
Zo wordt zelfs gerekend op een omzetstijging met dubbele cijfers, net als vorig jaar. De verkopen van Adidas namen toen met vijftien procent toe tot ruim 21 miljard euro. De nettowinst kwam afgelopen jaar uit op zo’n 1,5 miljard euro, een jaar eerder was dit 461 miljoen euro.
Ondanks de coronabeperkingen, aanvoerproblemen en een boycot van het merk in China behaalde Adidas vorig jaar dus enorme resultaten. Ook dit jaar zullen de resultaten enigszins gedrukt worden. Dit vanwege de oorlog in Oekraïne. De oorlog en de bijbehorende boycot in Rusland zal het sportmerk zo’n 250 miljoen euro kosten. Toch verwacht Adidas dit jaar een omzetgroei van elf tot dertien procent te zien, met name in Noord-Amerika en Zuid-Amerika.
Dit bericht heeft 0 reacties