
Omzetgroei de Bijenkorf van ruim 10 procent
De jaarcijfers van 2019 tonen een omzetstijging van 10,5 procent. Online nam het aantal bezoekers van De Bijenkorf vorig jaar met 21 procent toe tot ruim 116 miljoen. Dit is inclusief de groei van bezoekers in Duitsland en België.
In Nederland steeg het aantal online bezoekers met 14 procent. Net als in voorgaande jaren vormde de Nederlandse consument de belangrijkste klantgroep.
De jaarcijfers tonen een omzetstijging van 10,5 procent. Dit terwijl de non-food retailmarkt een plus van 2,9 procent realiseerde. Aan de omzetgroei in 2019 droegen zowel de fysieke winkels als de webshop bij, met respectievelijk 10 en 11 procent.
De operationele winst voor afschrijvingen en eenmalige lasten voor onder andere de verhuizing naar een nieuw distributiecentrum, aanpassing van de hoofdkantoor organisatie en de verhuizing naar een nieuw hoofdkantoor, steeg in 2019 met 5,8 procent naar 43.7 miljoen.
Dit bericht heeft 0 reacties