Omoda op één na hoogste binnenkomer in de top 100 sterkste retailmerken
Omoda is in het nieuwe Retail Merkenonderzoek van Retailtrends.nl binnengekomen op de één na hoogste plek in de top 100 sterkste retailmerken van Nederland. VanHaren behaald de top vijf van ‘sterkste stijgers in merkkracht’.
Het Retail Merkenonderzoek focust zich op prijsgeoriënteerde retailers en hun toekomstperspectief. Binnen dit onderzoek worden merken onderzocht in o.a. de volgende categorieën: hoogste groeiverwachting, sterkste dalers in merkkracht, sterkste stijgers in merkkracht en sterkste retailmerken.
Binnen de categorie ‘hoogste groeiverwachting’ is ook dit jaar weer bol.com op eerste plaats geëindigd. Op de derde en vijfde plek staan Lidl en Ikea, die de hoogste beoordeling voor hun prijs-kwaliteitverhouding kregen.
Onder de sterkste dalers in merkkracht vallen o.a. Douglas, Rituals en Etos. Deze merken leveren dit jaar in op merkkracht. De merken die behoren tot de ‘sterkste stijgers’ in merkkracht zijn HelloFresh, Picnic, VanHaren, Intersport en Top1Toys.
Tenslotte is uit het Retail Merkenonderzoek ook een top 100 gemaakt van sterkste retailmerken van Nederland. Ook in deze lijst staat bol.com op de eerste plek. Omoda is in deze lijst de op één na hoogste binnenkomer en plaatst zich op de 87e plek. VanHaren staat in de lijst op plek 29, Scapino op plek 34 en Bristol bezit plek 45 .
Via Retailtrends is het hele artikel te lezen.
Dit bericht heeft 0 reacties