Ga naar hoofdinhoud
B.L.A.H. nieuw schoenenmerk

Nieuw schoenenmerk op de markt: B.L.A.H.

Het nieuwe schoenenmerk, gevestigd in de Amsterdamse Houthavens opent deze maand zelfs al een fysieke winkel.

Het nieuwe schoenenmerk B.L.A.H. is opgezet door een aantal schoenen- en modeveteranen en gaat deze maand het tweede inkoopseizoen in. Een van de oprichters van het nieuwe merk is Sander Baane, mede-oprichter en agent van outerwearmerk Krakatau. Samen met Mirjam Augustine kwam hij op het idee om dit nieuwe schoenenmerk op te zetten.

Het doel van Baane was om iets onderscheidends neer te zetten, wat ook zo duurzaam mogelijk is. Echter focust het merk zich in de communicatie niet voornamelijk op de duurzaamheid van de ontwerpen. Er is volgens Augustine al enorm veel greenwashing, “duurzaamheid zou nu de standaard moeten zijn.” Om deze reden is de naam B.L.A.H. ook verzonnen, “er is al zoveel bla, bla, bla.” Volgens Augustine geeft het merk om duurzame ontwerpen, maar niet om veelvuldig vertellen hoe duurzaam ze zijn.

De stijl van het nieuwe schoenenmerk wordt beschreven als edgy en minimalistisch. Denk bijvoorbeeld aan chunky sneakers en boots met felle kleuren en lichte materialen in de zomer. B.L.A.H. wil per jaar vier collecties uitbrengen en gedurende acht maanden leveren. De zomercollectie zal prijzen bevatten tusse de 159 en 229 euro, de wintercollectie tussen de 179 en 269 euro.

Om het merk premium te houden, wordt het merk exclusief neergezet. Het merk gaat voor ongeveer 50 retailers verkopen die in het premium segment zitten. Ook is er een fysieke winkel geopend op de Nieuwe Spiegelstraat 61 in Amsterdam.

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top