Nederlandse consument nog niet uitgekeken op fysieke winkel
Dat concludeert het jaarlijkse FutureBuy-onderzoek waarin Onderzoeksbureau GfK consumenten vraagt naar hun online en offline koopgedrag. Ondanks de groei van online aankopen ziet de Nederlander nog voldoende redenen om ook in fysieke winkels te blijven winkels.
Voor het eerst geven meer mensen aan dat het product in het écht zien een reden is om offline te kopen. Het gaat dan om 44 procent van de ondervraagden. Daarnaast vinden consumenten het plezierig om offline te winkelen.
Een steeds groter struikelblok vormen de bezorgkosten die mensen moeten opbrengen na het online shoppen. 40 procent van de ondervraagden haakt dan ook af vanwege de bezorgkosten. Die personen komen dus naar een offline winkel voor hun aankopen.
Daartegenover staat wel dat gratis bezorging mensen triggert om toch online te gaan bestellen. Maar liefst 87 procent geeft aan bij het ontbreken van bezorgkosten meer te gaan kopen via webshops.
Beeld: Trouw
Dit bericht heeft 0 reacties