Modefabriek en Euretco Fashion nieuwe eventpartners Digital Fashion Week
Modefabriek en Euretco Fashion sluiten zich officieel aan bij de Digital Fashion Week. Volgens Fashion Cloud geeft het digitale beursconcept mode-ondernemers op 28, 29 en 30 juli de kans om inspiratie op te doen en tegelijkertijd een overzicht te krijgen van de nieuwste collecties van merken.
“Doordat Euretco Fashion en Modefabriek zich nu aansluiten bij de Digital Fashion Week combineren we de expertise van drie partijen: Modefabriek is een ster in het bieden van inspiratie tijdens haar fashion trade events, Euretco Fashion heeft de beste marktkennis en Fashion Cloud is de digitale vernieuwer in de sector. Gezamenlijk hebben we een enorm sterk netwerk van merken en retailers,” aldus Alies ter Kuile, co-owner van Fashion Cloud.
Ook Caroline Krouwels, creatief directeur Modefabriek, is enthousiast: “Al bijna 25 jaar organiseren we twee keer per jaar hét fashion trade event van de Benelux. Via ons nieuwe B2B platform zetten we deze ervaring in om ook online alle mode-professionals met elkaar te verbinden. De Digital Fashion Week biedt ons daarnaast – in deze spannende tijden – een prachtige kans om ons netwerk van inspiratie te blijven voorzien door het leveren van content.”
Jan Bongers, directeur Fashion Europe, EK/Euretco Fashion heeft ook niets anders dan lovende woorden: “Op dit moment is iedereen in de industrie op zoek naar nieuwe mogelijkheden voor samenwerking, zeker met het nieuwe inkoopseizoen in aantocht. De Digital Fashion Week is voor Euretco Fashion en haar leden een perfecte mogelijkheid om in contact te komen met merken en andere relevante content.”
Retailers kunnen zich gratis aanmelden voor het event. Zodra je geregistreerd bent, kun je je aanmelden voor zogeheten ‘brand sessions’. Daarnaast kun je een bezoekje brengen aan de digitale beursstands of aan de Mainstream. Op alle voorgenoemde plekken kun je onder andere de nieuwstee collecties bewonderen, trendpresentaties volgen en in contact komen met de merken.
Modemerken kunnen hun collectie presenteren in een zogeheten ‘brand session’, een webinar waar inkopers zich voor kunnen aanmelden en vragen kunnen stellen via een chatfunctie. In zo’n 20 minuten durende sessie kun je als merk je collectie live laten zien of een pre-recorded stream tonen. Ook is er de mogelijkheid om een virtuele stand te huren. Op deze plek kun je niet alleen je collectie laten zien, maar kun je ook informatie presenteren en in direct contact komen met de bezoekers van je digitale stand. Hoewel er dit jaar geen mainstage is, is de mainstream in het leven geroepen. In de mainstream presenteren verschillende merken en partners onder andere Trend Talks, Masterclasses en is er een Sportbreak.
Voor exposanten is er de keuze uit drie pakketten die verschillen in het aantal brand sessions en plaatsen in de mainstream. Prijzen lopen vanaf 1000 euro.
Dit bericht heeft 0 reacties