Ga naar hoofdinhoud
Modebedrijven brainstormen over mogelijkheden binnen de virtuele wereld tijdens Meta Festival

Modebedrijven brainstormen over mogelijkheden binnen de virtuele wereld tijdens Meta Festival

Afgelopen week was het zover: het 24 uur durende metaverse-festival.

Het Meta Festival is georganiseerd en opgericht door de internationale digitale agentschappen Dept en Journee. Het festival had als doel om leiders uit o.a. de mode-industrie samen te brengen en de toekomst van de digitale wereld te bespreken.

Het festival vond plaats in een virtuele ruimte waar in totaal zo’n 6.500 spelers aanwezig waren. Echter waren er nog honderden anderen die via livestreams op verschillende kanalen ook meekeken. Bezoekers konden hun avatar aanpassen en personaliseren om vervolgens allerlei bezienswaardigheden af te gaan. Zo sprak de directeur van digitaal productontwerp van Tommy Hilfiger over storytelling en de nieuwe mogelijkheden die de digitale wereld hiervoor biedt. Ook Ren Stern, de oprichter van Senspace sprak over de potentie van digitalisering. Verder was er op het festival ook een panelprogramma waarbinnen vertegenwoordigers van verschillende grote merken discussieerden over de mogelijkheden van de metaverse.

“Leiders in de mode-industrie hebben al laten zien dat ze van plan zijn om van de metaverse een nieuw middelpunt in de mode te maken. Dat zien we aan de mate waarin men sterk gefocust is op hoe men eruitziet en wat men in de metaverse draagt,” aldus medeoprichter en directeur van Journee, Thomas Johann Lorenz.

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top