Ga naar hoofdinhoud

Mall of the Netherlands trekt 1 miljoen bezoekers per maand

Westfield Mall of the Netherlands in Leidschendam trok zowel in mei als juni ongeveer één miljoen bezoekers. En 94 procent van de winkelruimte is inmiddels verhuurd.

Dat meldt eigenaar Unibail-Rodamco-Westfield bij de bekendmaking van de halfjaarcijfers. Mall of the Netherlands, het voormalige Leidsenhage, opende 18 maart officieel de deuren. Het horeca- en entertainmentaanbod volgde door de coronamaatregelen pas begin juni.

De netto-huurinkomsten lagen in de eerste helft van het jaar nog ruim een kwart lager dan in dezelfde periode vorig jaar, toen de viruspandemie uitbrak. Daarbij kwam de winst, volgens het zogeheten recurrente cijfer waar het concern zelf het liefst naar kijkt, rond de 30 procent lager uit. Het lukte nog niet om alle huren te innen. Veel winkels, dus huurders van Unibail, hebben het al een tijd erg moeilijk door alle coronamaatregelen.

Maar topman Jean-Marie Tritant ziet ook positieve punten in de cijfers. “Telkens wanneer de beperkingen werden opgeheven, zagen we een herstel van zowel de bezoekersaantallen als de winkelverkopen, in de meeste gevallen op een hoger niveau dan tijdens de heropening van winkels in 2020.” Toch vindt hij de situatie nog dermate onzeker, dat hij niet met een concrete prognose komt voor de rest van het jaar. In zowel mei als juni kwamen er al rond de 1 miljoen mensen over de vloer.

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top