Ga naar hoofdinhoud

Koningin Máxima op digitaal werkbezoek bij Jan Schutrups van Koninklijke INretail

Gezien de non-food retail keihard wordt getroffen door de maartregelen van de coronacrisis, ging de koningin in gesprek met Jan Schutrups en zes ondernemers van INretail om hen een hart onder de riem te steken. Veel bedrijven die het voorheen financieel goed deden komen nu zwaar in de negatieve cijfers terecht.

Schutrups ging onder andere in op de gemiste verkoop in de decembermaand, die vaak een groot deel van de omzet van het seizoen genereert. Bedrijven blijven met onverkochte (winter)voorraden zitten waardoor het geld om de voorjaarscollectie te betalen die rond deze tijd ontbreekt. Hoewel sommige ondernemers regelingen hebben kunnen treffen met de leveranciers, blijven de vaste lasten doorlopen. De maandelijkse kosten zijn hoger dan de vergoedingen van de overheid en leggen grote druk op de liquiditeit van de onderneming. Voor ondernemers die op basis van bestellingen werken, komt er extra druk op te liggen door de consumentenbestellingen die enorm zijn teruggelopen door de gesloten winkels. Ook ging Maxima in gesprek met Schutrups over de impact van het thuiswerken op het bedrijf en wat dit met de mentale gezondheid doet.

             

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top