Ga naar hoofdinhoud
Klarna-rapport voorspelt uitgaven van consumenten tijdens de feestdagen

Klarna-rapport voorspelt uitgaven van consumenten tijdens de feestdagen

Betaaldienst Klarna heeft zich in een nieuw rapport uitgelaten over de verwachte uitgaven van consumenten tijdens de feestdagen.

Uit het rapport blijkt dat 68 procent van de shoppers aangeeft van plan te zijn dit jaar meer of evenveel uit te geven aan de feestdagen als een jaar eerder. Zo’n 24 procent van de shoppers geeft aan van plan te zijn minder uit te geven tijdens de feestdagen dit jaar. Daarentegen is 31 procent van plan meer uit te geven dit jaar.

Deze resultaten wijken af van eerdere verwachtingen die detailhandelaren hadden voor de aankopen tijdens feestdagen. Klarna’s Global Head of Partner Succes, Raji Behal, vertelt het volgende over de resultaten uit het rapport: “De overgrote meerderheid van alle ‘holiday shoppers’ richt zich dit seizoen op budgetvriendelijke producten, kortingen en slimmere manieren om te winkelen.”

66 procent van de shoppers gaf aan dat ze zich dit jaar aan hun budget wilden houden. Ook geeft 55 procent aan actief op zoek te gaan naar meer flexibele betaalmogelijkheden. Tenslotte wordt verwacht dat mode en kleding nog steeds de populairste categorie blijft en dat Calvin Klein, Victoria’s Secret en H&M de populairste consumentenmerken zijn.

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top