Klanten keren massaal terug naar fysieke winkels volgens ABN AMRO
Sinds de volledige heropening van de fysieke winkels, zien de kledingwinkels hun omzet met 71 procent stijgen. Hiermee ligt de omzet nog maar 8 procent onder die van 2019, zo blijkt uit de transactiedata van ABN AMRO. De online omzet daalde met 8 procent.
Vanaf 28 april mochten de fysieke winkels hun deuren weer openen zonder hiervoor winkelen op afspraak te moeten inplannen. Volgens de transactiedata van ABN AMRO hebben de versoepelingen een sterk effect gehad op de bestedingen in de winkels. Vooral in de kledingwinkels was er een verschuiving te zien. Vanuit deze cijfers concludeert ABN AMRO dat er een duidelijke groep consumenten is die de voorkeur geeft aan kleding kopen in fysieke winkels.
De opleving binnen de branche is volgens ABN AMRO makkelijk te verklaren: de omzet die tijdens de lockdown en door winkelen op afspraak werd behaald was niet vergelijkbaar met de omzet bij normale opstelling van winkels vanaf de versoepelingen eind april. De transactiedata geven de cijfers weer die zijn verzameld tussen 28 april en eind mei.
Dit bericht heeft 0 reacties