Ga naar hoofdinhoud

Jongeren besteden steeds meer geld aan luxe sneakers

Uit cijfers van modeplatform Winkelstraat.nl blijkt dat jongeren, ondanks de coronacrisis, steeds meer geld uitgeven aan luxe sneakers.

Hoewel jongeren in 2015 nog gemiddeld 150 euro aan een paar sneakers van een luxemerk uitgaven, is dit tegenwoordig gemiddeld 250 euro. De grootste stijging werd gemeten in de categorie met sneakers boven de 500 euro (14 procent).

De cijfers zijn opvallend, omdat ook veel jongeren door de crisis te maken kregen met financiële onzekerheid. Volgens Winkelstraat.nl-ceo Joost van der Veer maakt de toegenomen populariteit van luxe sneakers onder jongere duidelijk dat ‘ondanks financiële onzekerheid, luxe fashion een centrale rol speelt in hun leven’. Onlangs maakten de oprichters van Winkelstraat.nl bekend dat fashionplatform Winkelstraat.nl in de maanden maart en april maar liefst zestig tot tachtig procent meer verkochten in vergelijking met het jaar daarvoor.

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top