Ga naar hoofdinhoud

INretail geeft met de Fashionscan inzicht in de laatste cijfers in de modebranche

Moderetailers hebben de maand november afgesloten met een omzetdaling van 3,1% ten opzichte van dezelfde maand een jaar eerder. Dit blijkt uit de laatste cijfers van de Fashionscan. Zo daalde het offline kanaal met 20,2% en namen de online aankopen daarentegen toe met 24,7%.

Webwinkels wisten in de maand november enorm te profiteren van de Black Week, de week in aanloop naar Black Friday en het aansluitende weekend. Volgens de Fashionscan gaven consumenten voornamelijk hun geld uit aan been- en bovenmode, heren- en damesondermode en kindermode.

Het online kanaal wist in de Black Week een plus van 23% te realiseren in vergelijking met dezelfde week een jaar eerder. De coronacrisis is waarschijnlijk een belangrijke verklaring hiervoor. Dit geldt ook voor de lagere uitgaven in de winkels. Zo zag het fysieke kanaal hun omzet tijdens Black Week dalen met maar liefst 17%, terwijl de omzet vorig jaar nog met 13% steeg.

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top