Ga naar hoofdinhoud
Inkoop seizoen CAST officieel geopend

Inkoopseizoen CAST officieel geopend

Afgelopen maandag 3 februari was in CAST het KICK ON event: dé aftrap van het nieuwe inkoopseizoen. Om bezoekers van het event te inspireren en bewust te maken van het belang van duurzaamheid en circulariteit was er tussen 11:00-15:00 een speciaal programma.

Met dit interessante programma ging het inkoopseizoen goed van start. Jan van Setten gaf gedurende de dag een aantal ‘motivational talks’ over kansen die ondernemers niet zouden moeten laten liggen. Annet Goede (AllGoods), Marja Baas (MYOMY) en Willem Woudenberg (SenseCompany) werden geïnterviewd over hun aanpak op het gebied van duurzaamheid en beleving.

Na de plenaire sessie konden bezoekers kennis maken met verschillende ‘groene’ merken, zoals MYOMY, Komrads, Nic & Mic en Greyder Lab, die stands hadden rondom het Middenplein. Ook konden bezoekers de stands van bijvoorbeeld Signmaker SignCentral en speeltoestellenfabrikant Heemskerk bezoeken. Bij deze ‘beleving’ stands vertelden de bedrijven over hun bijdrage in hun partnerschap met CAST.

In het pand was bovendien een duurzame route uitgezet die bezoekers langs merken en bedrijven bracht die extra aandacht besteden aan de duurzaamheid en maatschappelijke bijdrage van hun producten en collecties.

Het duurzame platform AllGoods werd gelanceerd in showroom 480 en is een netwerk van ‘allgood companies & true fashion labels’ waarbij het delen van inspiratie en informatie voorop staat. Initiatiefnemer Annet Goede werkt voor het platform onder andere samen met Project Cece, Rhumaa, Reshare en The Green Stitch van herenmode gigant Van Gils.

Ook bij ANWR-GARANT staat maatschappelijk verantwoord ondernemen centraal. Timberland, Marcel Schrevers (Van Schijndel Schoenen) en Björn Borg bespraken in pakkende en enthousiaste presentaties van een kwartier hun visie op duurzaam ondernemen.

Illusionist Victor Mids, bekend van MindF*CK sloot het evenement af met een grote act waarbij hij verbazingwekkende trucs uithaalde en het publiek verbluft en vol verbazing achterliet.

Het evenement had een goede opkomst en Marijn Verschure van CAST liet weten erg tevreden te zijn. “We zijn trots dat we een verzorgd en compleet evenement hebben kunnen neerzetten. Het tijdstip is bewust vroeg gekozen, maar we hadden op meer ondernemers inclusief personeel gehoopt.” Verschure geeft aan dat ze met een dergelijk evenement als KICK ON de hele branche bij elkaar willen brengen. “Een event dat door de branche gedragen en bezocht wordt! Een goede start met een nog beter vervolg,” aldus Verschure.

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top