H&M wil fysieke winkels moderniseren
Het fysieke winkelbestand van H&M zal de aankomende tijd versneld gemoderniseerd worden. De kledingketen wil dat de winkels inspiratie bieden, sterk verbonden zijn aan het online kanaal en als mini-magazijn gaan dienen.
In de Financial Times licht CEO Helena Helmersson toe dat de winkels met toenemende mate dienst zullen gaan doen als magazijn voor online orders. Ze zullen worden gebruikt voor zowel het afleveren als retourneren van pakketten. Helmersson benadrukt dat het belangrijk is dat de winkels aantrekkelijk blijven als ‘modehub’ en inspireren.
Helena Helmersson is sinds kort CEO van de winkelketen: begin dit jaar maakte H&M bekend dat Helmersson de opvolger zou worden van Karl-Johan Persson, die voorzitter werd van het Zweedse H&M.
De omzet van H&M steeg in 2019 gemiddeld 11% ten opzichte van 2018, met een totale omzet van 233 miljard Zweedse kronen, omgerekend 21,9 miljard euro.
Dit bericht heeft 0 reacties