Herontdekking van Desigual
Een aantal dagen geleden liet het merk Desigual zijn nieuwe visuele identiteit aan het publiek zien. In Barcelona presenteerde het merk de nieuwe lente/zomer 2020-collectie, en onthulde gelijk de plannen voor het nieuwe merkimago aan de hand van de reclamecampagne; Forward is Boring.
De herontdekking van het merk bestaat uit een aantal belangrijke veranderingen. Naast een nieuw logo wil Desigual graag een jonger publiek gaan aantrekken. Er is geprobeerd meet kennis te krijgen in het koopgedrag van de jongere consument en diens behoeftes; dit is al te zien aan de verspreiding van de campagne via social media. Naast het aantrekken van meerdere generaties, wordt ook de stijl aangepast. Desiqual probeert qua producten te evolueren naar een meer urban en veelzijdigere uitstraling. Ook wordt er gebruik gemaakt van meer ecologisch materiaal.
In 2020 gaat de aanpassing van het merkimago nog door via het herontwerpen van de (web)winkels. Ook staat de opening van een nieuwe conceptstore in Barcelona nog op de planning. Deze conceptstore zal meer gaan lijken op een showroom dan een traditionele winkel, wat perfect past in de herontdekking van Desigual.
Dit bericht heeft 0 reacties