Geox ziet omzet met 30 procent dalen en sluit nog meer fysieke winkels
Geox heeft net als velen geen goed jaar achter de rug. De omzet van het bedrijf daalde in 2020 met een derde (33,6 procent) ten opzichte van een jaar eerder. Ook werd het jaar voor hen afgesloten met een verlies van ruim 128 miljoen. Het van oorsprong Italiaanse schoenenmerk wijt de daling van de omzet aan de pandemie en het ‘rationaliseren’ van het winkelbestand.
Geox noteerde in 2021 een omzet van 534,9 miljard euro. Waar het merk een jaar geleden nog bijna 25 miljoen in het rood stond, is deze teller inmiddels opgelopen tot het verlies van 128 miljoen euro. Afgelopen jaar is er door Geox al zo’n 10 procent van de fysieke winkels gesloten. Eerder werd bekend dat Geox van plan is om de komende drie jaar in totaal tachtig winkels te sluiten. In een nieuwe versie van het jaarverslag spreekt het schoenenmerk echter over 110 ‘minder winstgevende’ winkels die de komende jaren hun deuren zullen sluiten.
Desondanks de slechte cijfers, deed het merk online wel goede zaken: hierin stegen de verkopen met 41 procent. Hiermee geeft Geox aan meer te zullen investeren in zijn digitale kanalen, met o.a. de lancering van een webshop in Rusland en samenwerkingen met Europese marktplaatsen.
Dit bericht heeft 0 reacties