Ga naar hoofdinhoud
gabor

Gabor behaalt omzet van 362 miljoen in 2019

Gabor Shoes AG verwezenlijkte in 2019 een omzet van 362 miljoen Euro (inclusief licenties, Gabor Shop & Store GmbH en Gabor Footwear GmbH). In totaal heeft het merk zo’n 8,1 miljoen paren verkocht.

De merken Gabor en Rollingsoft behaalden een omzet van bijna 318 miljoen Euro met ongeveer 7,5 miljoen verkochte paren. De omzet bedroeg ongeveer 50%.

Met het merk Camel Active verwezenlijkte Gabor een omzet van 34 miljoen Euro en de Gabor-licenties droegen nog eens 10 miljoen Euro bij.

Op 31 december 2019 bedroeg het aantal werknemers 3.095, waarvan 425 in Duitsland en 2.650 in de twee Europese fabrieken in Portugal en Slowakije.

De Gabor-onlineshop, die met zijn marktplaats-principe blijvende handelspartners betreft, groeide enorm. Het verkoopvolume, onder aftrek van retourzendingen, bedroeg meer dan zes cijfers.

“Het aantal fysieke winkels nam weer af zowel in binnen- als buitenland. Dat was ook voor ons merkbaar”, reageert Achim Gabor op de cijfers. “In de tweede helft van het jaar waren er toch tekenen van stabilisatie. Hierdoor groeiden de startorders en zijn de nabestellingen toegenomen. Ons nieuwe herenschoenenmerk Pius Gabor start met de herfst-wintercollectie 2020 op meer dan twintig markten in Europa en Azië en wordt door onze handelspartners erg goed ontvangen.”

https://www.gaborshoes.nl/damesschoenen?gclid=EAIaIQobChMImd6Io7-m5wIViLHtCh0ekAQvEAAYAyAAEgL8M_D_BwE

 

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top