Fosun Fashion Group voegt Sergio Rossi toe aan merkenpakket
Fosun Fashion Group heeft schoenenmerk Sergio Rossi toegevoegd aan het portfolio. Het schoenenmerk Sergio Rossi werd in 1951 opgericht door de gelijknamige ontwerper, hij overleed vorig jaar op 84-jarige leeftijd aan de gevolgen van het coronavirus. Rossi stond voornamelijk bekend om zijn vakmanschap en vrouwelijke ontwerpen.
De afgelopen jaren nam Fosun het ook al Frans modehuis Lanvin, Oostenrjkse bodwear merk Wolford, Italiaans mannenmodemerk Caruso en Amerikaans merk St. John over. Volgens Fosun leidt de acquisitie niet alleen tot een beter merk voor ecosysteem voor de groep, maar biedt het ook mogelijke synergiën tussen merken vanwege de eigen fabriek van Sergio Rossi. Ook noemt Fosun zichzelf een van de eerste partijen die een wereldwijde luxe modegroep in China en ziet verdere kansen om uit te breiden.
Joann Cheng, voorzitter van de Fosun Fashion Group, meldt het volgende: “We geloven dat Sergio Rossi een solide basis heeft voor exponentiele groei in de volgende fase.” Naast verdere expansie van het merk wil Fosun de digitale en omnichannel business van het merk verbeteren en de naamsbekendheid van het merk wereldwijd opschroeven.
Dit bericht heeft 0 reacties