
Eigenaar Kop en Staart ontwerpt nieuw sneakermerk: MadOre
Ilse Horck, eigenaar van het schoenen- en tassenmerk Kop en Staart, introduceert een nieuw sneakermerk: MadOre. Horck heeft het merk tijdens de Coronacrisis ontwikkeld. De sneakers van MadOre zijn te omschrijven als luxe en klassiek.
Volgens FashionUnited was het ontwikkelen van de najaarscollectie van Kop en Staart tijdens de Coronacrisis voor Horck niet bepaald gemakkelijk. Veel leerlooijeren waren de afgelopen maanden dicht en ook de levering van onderdelen ging stroef. Horck gaf aan wel een nieuwe collectie te kunnen gaan ontwikkelen, maar voordat de collectie geleverd zou worden is het alweer oktober en dan zal er ook niet veel besteld worden. Dus koos Horck ervoor om een nieuwe collectie uit te stellen tot het najaar en zich in de tussentijd op een nieuw project te richten.
Horck bedacht zich dat men tegenwoordig behoefte heeft aan een comfortabele en veelzijdige sneaker. Uiteindelijk ontwikkelde ze een enkel model, uitgevoerd in zeven kleuren. Zo kan Horck het ontwerp tot in de puntjes verfijnen en is er de mogelijkheid om de sneakerlijn gemakkelijk en snel te produceren. De plannen zijn er om deze zomer nog een webshop te openen, de eerste fysieke retailers hebben zich al gemeld.
De naam van het merk komt van het Franse m’adore, wat ‘houd van mij’ betekent. Horck geeft aan dat het sneakers zijn om van te houden. De prijs van de sneakers zal rond de 169 euro zijn.
Dit bericht heeft 0 reacties