Ga naar hoofdinhoud
Een op de drie Nederlandse winkeliers heeft geen webshop

Een op de drie Nederlandse winkeliers heeft geen webshop

Het is geen geheim dat e-commerce enorm in de ligt zit. Toch is nog steeds een derde van de Nederlandse winkeliers alleen actief met een fysieke winkel, blijkt uit onderzoek van Lightspeed. 

Voor het onderzoek zijn zo’n 1200 Nederlandse consumenten en retailers bevraagd. De helft van de Nederlandse retailers is zowel online als offline actief en tien procent is alleen online actief. Ongeveer de helft van de Nederlandse omnichannel retailers heeft hun omzet zien stijgen in 2021 ten opzichte van 2020.

Ook blijkt dat meer dan de helft van de Nederlandse winkeliers wel plannen heeft om nog dit jaar meer te investeren in digitale mogelijkheden voor online verkoop.  Van de fysieke winkeliers die begonnen omnichannel oplossingen toe te passen, zag 28 procent positieve effecten in vergelijking met een jaar eerder.

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top