Dubbele groeicijfers voor Zalando in 2021
Zalando sluit 2021 af met positieve cijfers. Het bedrijf zag in 2021 een toename in het bruto handelsvolume van 34,1 procent, wat neerkomt op zo’n 14,3 miljard euro.
De omzet van Zalando groeide met zo’n 29,7 procent tot 10,4 miljard euro. Het bedrijfsresultaat na afschrijvingen kwam uit op 468,4 miljoen. Zelf spreekt Zalando in een persbericht van een ‘uitzonderlijke groei’.
Het partneraandeel in het bruto handelsvolume van Zalando is inmiddels 30 procent. Megan Maley, de general manager van Zalando voor de Benelux, het Verenigd Koninkrijk en Ierland zegt hier het volgende over: “We hebben dit programma het afgelopen jaar verder uitgebouwd, waardoor meer lokale winkels en merken zich bij ons platform konden aansluiten en hierdoor miljoenen extra klanten konden bereiken.” Ook geeft Maley aan hier in 2022 op voort te willen bouwen.
Dit bericht heeft 0 reacties