
Dichte deur om energie te besparen? Dit vindt de klant ervan
Energie besparen door de deur van je winkel doen lijkt een goede oplossing, maar wat vinden klanten hiervan?
De huidige energieprijzen in combinatie met andere prijsverhogingen brengen een hoop extra kosten mee voor retailers. Elke manier om energie te besparen is daarom momenteel welkom. Een zo’n manier kan zijn om winkeldeuren te sluiten, om op deze manier warmte te bewaren. Echter brengt dit de vraag met zich mee of dit klanten mogelijk afschrikt. Om dit te weten te komen is brancheorganisatie INretail een onderzoek gestart, uitgevoerd in Antwerpen.
Uit het onderzoek blijkt dat er helemaal geen verschil is tussen open of dichte winkeldeuren. Oftewel, met een dichte deur liep er geen consument meer of minder naar binnen. Consumenten letten voor zij een winkel ingaan namelijk vooral op de koopwaar en de aantrekking van de winkel, en dus minder op of de deur wel of niet open staat.
Ook in Nederland zijn er een aantal kleinere gerichte onderzoeken uitgevoerd. Uit deze onderzoeken bleek ook dat het aantal klanten gelijk bleef, ook met een dichte deur. Verder kwam naar voren dat een dichte deur nog meer pluspunten met zich meebracht. Zo was er minder tocht, verbeterde de luchtkwaliteit in de winkel, was er minder lawaai van buitenaf, was er minder sprake van derving, verbeterde de werkomgeving van werknemers én verminderde het ziekteverzuim.
Kortom, het sluiten van een winkeldeur schrikt geen klanten af én levert je zelfs een hoop op. Benieuwd naar meer informatie over het besparen van energie in je winkel? INretail vertelt je er meer over.
Dit bericht heeft 0 reacties