Ga naar hoofdinhoud
Marktplaatsen

De Nederlandse consumenten verkoopt steeds meer kleding en schoenen via online marktplaats

Meer dan de helft van de Nederlandse consumenten verkoopt (tweedehands) producten en diensten via internet of apps. In de meeste gevallen gaat het om de productcategorieën huis & tuin, kleding & schoenen en elektronica. Dit blijkt uit de eerste editie van de Marketplace Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope en Hogeschool van Amsterdam onder bijna 7.000 Nederlanders.

Volgens het onderzoek maken de verkopers hun keuze voor een marktplaats voornamelijk op basis van gebruiksgemak (42%). Ook de populariteit (35%) van het platform is een belangrijke reden. Meer dan één op de vijf verkopers (22%) kiest  het op basis van de (lagere) advertentiekosten. De top vijf wordt gecomplementeerd door betrouwbaarheid (16%) en gebruiksplezier (14%).

22 procent van de online verkopers heeft in de afgelopen twaalf maanden één of meer artikelen verkocht in de categorie huis en tuin. De categorie kleding en schoenen komt net daaronder op de tweede plaats met ook 22 procent. Het verkopen van kleding en schoenen is onder vrouwen populairder dan onder mannen. Zo’n 28 procent vrouwen meldt online kleding en schoenen te verkopen tegenover 14 procent van de mannen. De gemiddelde verkoopprijs van kleding en schoenen ligt op 31 euro.

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top