Ga naar hoofdinhoud

De consument is het plezier in fysiek winkelen kwijt

De huidige coronamaatregelen zorgen ervoor dat ruim de helft van de consumenten fysiek winkelen niet meer leuk vindt. Dit blijkt uit onderzoek onder ruim elfhonderd Nederlanders.

Desondanks zijn fysieke winkels  hun charme nog niet helemaal kwijt, uit het onderzoek blijkt namelijk dat maar een kwart van de ondervraagde Nederlanders liever online blijft shoppen als de winkels weer helemaal open zijn. Daarnaast vind 27 procent van de ondervraagden shoppen onder de maatregelen nog steeds leuk.

Verder komt uit het onderzoek dat de behoefte om te winkelen voor ruim de helft van de ondervraagden gelijk is gebleven. Een derde van de consumenten bracht dan ook in de eerste week na de heropening van de winkels een bezoek aan een niet-essentiële winkel.

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top