De bittere nasmaak van de stijgende online verkopen
Online aankopen zijn de afgelopen jaren enorm toegenomen. Echter is het geen geheim dat er ook nadelen zitten aan het online kopen van o.a. kleding. Zo is het vaak lastig om precies de juiste maat in te schatten en leidt dit vaak tot een groot aantal retourneringen.
Veel retailbedrijven (met name moderetail) hebben moeite met het terugdringen van het aantal retourneringen. Om dit probleem aan te pakken is het belangrijk om eerst naar de oorzaken te kijken. De meest voorkomende redenen dat kleding wordt geretourneerd zijn:
- Klanten kochten meer kledingstukken dan ze van plan waren te houden
- Kleurafwijking
- Retourneren vanwege productbeschrijving
- Slechte klantervaring
- De verkeerde maat/gebrek aan pasvorm
De laatste is de nummer één reden voor het retourneren van kleding. Een kledingstuk is al snel te groot, te klein of past niet zoals gehoopt. Gelukkig zijn er manieren om bovenstaande oorzaken op te lossen. Meer hierover lees je volgende week in onze nieuwsbrief.
Dit bericht heeft 0 reacties