Content voor Ingelogde Gebruikers
Consumenten Zien Verzendkosten Als Reden Om Af Te Zien Van Online Bestelling

Consumenten zien verzendkosten als reden om af te zien van online bestelling

Volgens onderzoek van Trusted Shops dat is uitgevoerd onder ruim duizend consumenten, stelt driekwart van de Nederlandse consumenten wel eens van een online aankoop af te hebben gezien toen er verzendkosten in beeld kwamen. Daarentegen geeft 13,1 procent van de ondervraagde consumenten aan het nooit erg te vinden om verzendkosten te betalen.

Uit verdere resultaten van het onderzoek blijkt dat het merendeel (62,7 procent) van de ondervraagden in de toekomst vaker van een online bestelling zal afzien als er verzendkosten worden gerekend, tegenover een klein deel (10,2 procent) die van plan is dit niet meer te doen. Daarnaast gaf 23,7 procent aan nog nooit van een online aankoop te hebben afgezien door het rekenen van verzendkosten.

De belangrijkste reden voor consumenten om met verzendkosten in te stemmen is de grote wil om het artikel in huis te hebben. Ook vinden consumenten het minder erg om verzendkosten te betalen voor een bestelling onder de 25 euro. Dit geldt ook voor een verzendbedrag van minder dan 5 euro.

Slechts een klein deel (9 procent) van de Nederlanders zegt nooit te zullen bestellen bij een webshop die verzendkosten hanteert. Tim Heinen, country manager Benelux bij Trusted Shops, stelt dat gratis verzending een luxe is geworden voor consumenten waar ze aan gewend zijn geraakt. Heinen: “Doordat webgiganten nu de eerste stap hebben gezet en klanten laten betalen voor de verzending van een online bestelling, vindt er een trendbreuk plaats.” Heinen verwacht dat consumenten het werk en de kosten die eigenaren van webshops investeren in het verzenden van producten, steeds meer zullen waarderen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar boven