Ga naar hoofdinhoud
Consumenten verwachten in 2027 41 procent van de uitgaven online te doen

Consumenten verwachten in 2027 41 procent van de uitgaven online te doen

Consumenten geven al een lange tijd steeds meer online uit, en deze verschuiving blijft doorzetten. Dit blijkt uit onderzoek van ShoppingTomorrow, uitgevoerd Gfk.  

Uit het onderzoek blijkt dat consumenten verwachten in 2027 zo’n 41 procent van hun totale uitgaven online te doen. In 2025 ligt het verwachte omzetaandeel op 37 procent. In 2026 neemt dit toe tot 40 procent en in 2027 komt dit uit op 41 procent. Er werd met name veel groeipotentie gezien binnen health & beauty en food/nearfood.

Ook de manier waarop consumenten online aankopen doen gaan verschuiven. Ruim de helft van de respondenten gaven aan te verwachten dat ze over vijf jaar de helft of zelfs meer dan de helft van hun online aankopen via hun telefoon zullen doen. Zeven procent van de respondenten gaf zelfs aan te verwachten dat alle online aankopen via de telefoon zullen gaan.

Het online shoppen via een voice-assistent (Google Assistant, Siri etc.) wordt minder succesvol ingeschat. Een jaar geleden dacht iets meer dan de helft van de respondenten nog dat shoppen via een voice-assistent zou toenemen, inmiddels denkt nog maar 39 procent dat dit zal toenemen.

Dit bericht heeft 0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back To Top